|
GAP - Eslövs UL Flygklubb, Norra Sektionen Forum för Eslövs UL Flygklubb
|
| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Lisa
|
Posted: Thu May 21, 2009 1:22 pm Post subject: Överraskad |
|
|
Hej!
En kväll i maj är Per, Anders och jag ute på en kvällstur. Vi hade i god ordning planerat var vi skulle flyga och hur vi skulle flyga.
Ja, "sen blir det som det brukar", vi tappar bort varandra. Även fast vi har bra radiokontakt så såg jag endast Anders vid start och landning. Per hade jag i ryggen eftersom han skulle filma vår flygning. Vi flög ut mot Barsebäck och på väg tillbaka så hör jag på radion:
-E´re du Bettan som är ute och flyger?
Jag kände igen rösten, det var Blekingarna. Jag spande direkt runt omkring mig för att se om de var i närheten.
Jag tittade och tittade men icke! De visade sig att de var i Gränum, flög på samma höjd som vi och hörbarheten låg på en fyra! Snacka om att bli överraskad!
En lyckad kväll!
Lisa |
|
| Back to top |
|
 |
Per

|
Posted: Sat Sep 26, 2009 1:54 am Post subject: Flygning lördagen den 1979 |
|
|
Lisa Anders & jag hade tänkt att flyga till Fly In på Simmelsberga men vi gav upp efter 10 minuter för det var en ren kamp att hålla maskinen på rätt köl.
Men allt gick bra och man blev en erfarenhet rikare ! att ge sig upp i luften när det är varmmassa & kallmassa som bråkar om utrymmet det är inget roligt.
 |
|
| Back to top |
|
 |
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
|